Frequently Asked Questions

Leveringstider

  • Leveringstid smykker på lager

    Leveringstiden er oplyst under hvert enkelt produkt, og er en forventet, cirka leveringstid.

    Navnehalskæder - vær opmærksom på ca. 3 ugers produktionstid.

    Hertil skal du lægge den forsendelsesform du vælger. 

    • Quickbrev 1-7 hverdage (Ingen tracking - vi anbefaler pakke med tracking)
    • GLS Erhverv 1-2 hverdage
    • GLS leveret til pakkeshop 1-2 hverdage 
    • Pakke til lokalt afhentningssted 1-2 hverdage
    • Pakke leveret til døren, 1-2 hverdage
    • Erhvervspakke til firma 1-2 hverdage

     

    Ønsker du tracking nummer er det vigtigt atdu vælger GLS eller Pakke med PostNord.

    Det er vigtigt at du er opmærksom på at der ikke er tracking på Quickbreve.

    Vi kan ikke garantere på vegne af hverken PostNord eller GLS, at de leverer som forventert da der kan opstå forsinkelser i deres transport og systemer.

  • Leveringstid på vielsesringe

    Du kan se specifikke leveringstider på de enkelte vielsesringe.

    Vielsesringe, der skal produceres: 
    Leveringstiden er ca. 2-3 uger, alt efter hvilke du køber. 
    Leveringstiden er den samme om de bestilles med eller uden gravering.

    Vielsesringe på lager: 
    Leveringstiden er ca. 2-3 hverdage.
    Vi graverer ikke i vielsesringe på lager.

    Helligdage:
    Leveringstiden kan blive længere, hvis der forekommer helligdage eks. i forbindelse med påske og jul.

    Bestil i god tid:
    Vi kan ALDRIG garantere levering til en bestemt dato, da det er ca. leveringstider.
    Vi får ringene produceret hos vores leverandører, så vi skal også først modtage ringene og kvalitetstjekke dem, inden de bliver sendt afsted til jer.
    Det er derfor vigtigt, at du bestiller i god tid, hvis du skal bruge vielsesringen/ringene til en bestemt dato. 

    Afsendelse:
    Du vil modtage en e-mail den dag, vielsesringen/ringene bliver sendt afsted til dig.

    Forsinkelser/problemer:
    Du vil modtage en e-mail fra os, hvis der skulle opstå betydelige forsinkelser i forhold til den forventede leveringstig, eller der opstår andre problemer med din levering

    Flere smykker på samme ordre:
    Har du bestilt andre smykker på samme ordre, sendes alle smykkerne samlet, når vielsesringen/ringene er kommet hjem, eller sammen med prøveboxen hvis du har valgt prøvebox.

    Ønsker du, at de andre smykker skal sendes først, skal du lave 2 forskellige ordrer. Vi kan ikke dele en ordre ordre op, da vi ikke kan dele betalingen op.

  • Leveringstid på navnesmykker

    Leveringstiden på navnesmykker er ca. 3 uger. (bemærk det er ca.)


    Du kan se specifikke leveringstider under de enkelte navnesmykker.

    Bestil i god tid:
    Vi kan ALDRIG garantere levering til en bestemt dato, da det er ca. tider.
    Det er vigtigt, at du bestiller i god tid, hvis du skal bruge navnesmykket til en bestemt dato. 

    Afsendelse:
    Vi kan ikke oplyse, hvor langt et navnesmykke er i processen.
    Du vil modtage en e-mail den dag, navnesmykket bliver sendt afsted til dig.

    Forsinkelser/problemer:
    Du vil modtage en e-mail fra os, hvis der skulle opstå forsinkelser eller andre problemer med din levering.

    Flere smykker på samme ordre:
    Har du bestilt andre smykker på samme ordre, sendes alle smykkerne samlet, når navnesmykket er klart.
    Ønsker du, at de andre smykker skal sendes først, skal du lave 2 forskellige ordrer.

  • Leveringstid på dåbsgaver

    Du kan se specifikke leveringstider på de enkelte dåbsgaver.

    Dåbsgaver UDEN gravering: 
    Leveringstiden er ca. 2-3 hverdage

    Dåbsgaver MED gravering:
    Leveringstiden er ca. 2 uger.

    Forsinkelser/problemer:
    Du vil modtage en e-mail fra os, hvis der skulle opstå forsinkelser eller andre problemer med din levering.

    Flere smykker på samme ordre:
    Har du bestilt andre smykker på samme ordre, sendes alle smykkerne samlet, når dåbsgaven er kommet hjem. 

    Ønsker du, at de andre smykker skal sendes først, skal du lave 2 forskellige ordrer.

    Har du alligevel bestilt på samme ordre og gerne vil have sendt de andre smykker først, kan du skrive en e-mail til info@chanti.dk.

Forsendelse

  • Fragtomkostninger

    GLS

    GLS Pakkeshop koster 29 kr. (Gratis over 2.500 kr.)

    GLS Erhverv koster 32 kr. (Gratis over 2.500 kr.)

     

    PostNord

    Pakke til afhentningssted koster 32 kr. (Gratis over 2.500 kr.)

    Ehvervspakke til firma koster 45 kr. (Gratis over 2.500 kr.)

    Pakke leveret til døren koster 45 kr.(Gratis over 2.500 kr.)

     

    Quickbrev koster 35 kr. - Intet tracking nummer på breve

     

    * Vi sender kun quickbreve op til 1000 kr.

  • Sporing af min ordre

    Vi sender en e-mail til dig, når vi sender din ordre afsted.

    Quickbreve
    Der findes IKKE noget trackingnummer på breve.

    Pakker (GLS og PostNord) sendes med tracking nummer:
    Du vil modtage en e-mail fra os med trackingnummer, når ordren er sendt afsted.

    Ansvar:
    Det er altid vores ansvar, at din pakke kommer frem til dig.
    Du bedes kontakte os via e-mail på info@chanti.dk, hvis du IKKE har modtaget din pakke/brev indenfor 14 dage. Herefter vil vi sætte en sag igang hos fragtfirmaet.
    Du vil altid være sikker på enten at modtage en ny pakke eller dine penge retur, efter du har underskrevet en tro og loveerklæring og/eller fragtfirmaet ikke finder pakken ved en efterlysning. 

  • Forsendelsesmetode

    Vi sender dit brev eller pakke med din valgte leveringsform.
    Vi sender kun med GLS og PostNord som transportør.

    Vi sender derfor IKKE med:
    - Fedex
    - UPS
    - TNT
    - DPD
    - mv.

    Vi sender IKKE med nogen former for express levering.

Bestilling

  • Afgiv en ordre

    Generelt om bestilling

    Ønsker du at handle hos CHANTI, skal du igennem få hurtige trin for at gennemføre et køb:

    1. find den eller de smykker, som du ønsker at købe
    2. læg smykkerne i indkøbskurven
    3. gå herefter til kassen ved at trykke på indkøbskurven oppe i højre hjørne
    4. indtast dit navn, adresse og telefonnummer samt e-mailadresse. Er du allerede oprettet som kunde, kan du indtaste din e-mailadresse, og oplysningerne hentes automatisk.
    5. vælg herefter den ønskede betalingsform. 
    6. tjek til sidst, at alle oplysninger er korrekte og klik på "GÅ TIL BETALING"

    På www.chanti.dk kan du kun bestille via hjemmesiden. 

    Alle priser er inkl. moms og andre afgifter.

    GRØNLAND OG FÆRØERNE - Vi kan ikke levere momsfrit, derfor vil alle ordre være incl. dansk moms på 25%.

    Zirkoner - alle zirkoner i vores smykker er syntetiske zirkoner.

  • Ændring af ordre

    En gennemført ordre kan som udgangspunkt ikke ændres. Ønsker man at købe flere varer, skal dette gøres på en ny ordre.

    Er der vigtige ændringer til adressen, bedes du sende en e-mail til info@chanti.dk så hurtigt som muligt, så vil vi forsøge at nå at ændre det inden ordren pakkes.

    Dog behandler vi ordrer løbende og fra tidlig morgen på hverdage, så er din ordre allerede kommet videre i systemet, er det desværre ikke muligt at ændre din ordre.

    Når du ikke at ændre din ordre, kan du ved alle varer med returret, sende din pakke/brev retur til os og få pengene refunderet.

  • Annullering af ordre

    Ønsker du at annullere din ordre, skal du så hurtigt som muligt skrive en e-mail til info@chanti.dk.

    CHANTI behandler ordrer løbende, så er din ordre allerede kommet videre i systemet, er det desværre ikke muligt at annullere din ordre.

    Når du ikke at annullere din ordre, kan du altid sende pakken/brevet retur til CHANTI og benytte dig af din returret.

  • Produktsøgning

    www.chanti.dk har rigtig mange smykker/ure at vælge imellem. Dette har vi løst med en menu, søgefiltre og et søgefelt.

    Du kan gøre følgende:

    1. vælg en kategori ude i menuen til venstre og herefter
    2. indskrænk din søgning med søgefiltrene, som du finder øverst på siden lige over smykkerne
    3. du kan også nemt bruge søgefeltet og komme direkte hen til det, du søger

    Kan du ikke finde det, du søger, er du velkommen til at sende en e-mail til vores kundeservice på info@chanti.dk

  • Opret som kunde

    Ønsker du at blive oprettet som kunde hos CHANTI skal du:

    - klikke på "Log ind" - "Opret en konto"
    - indtast dine oplysninger

    Vær omhyggelig med at indtaste alle oplysninger korrekt. 
    Angivelsen af navn, gade, husnummer og etage skal være utvetydig og komplet:                             

    Navn:
    Husk at skrive både fornavn og efternavn. 
    Det er vigtigt, at navnet på ordren, og navnet på døren/postkassen er det samme. 
    Hvis navnet ikke står på døren/postkassen, skal du skrive "C/O" det navn, som faktisk står på postkassen/døren.  
    Hvis leveringsadressen er til et firma, skal du huske at angive "ATT: Navnet på vedkommende" som skal modtage smykkerne.

    Gade:
    Husk at skrive det komplette gadenavn.

    Husnummer:
    Husk at skrive husnummeret tydeligt - evt. A,B,C....

    Etage:
    Husk at skrive etage - TV/MF/TH - evt. lejlnr./dørnummer.

    Telefonnummer:
    Husk at skrive et telefonnummer, samt evt mobilnummer, som er i brug. 

    E-mail:
    Tjek om din e-mail er korrekt indtastet. 
    Det skal være en e-mail, som du tjekker jævnligt. I modsat fald modtager du ingen ordrebekræftelse på e-mail. 
    Du kan heller ikke få tilsendt dit kaldenavn og password i tilfælde af, at du har glemt det. 
    Al kommunikation fra os foregår via e-mail.

  • Indkøbskurv

    Du kan hurtigt tjekke i indkøbskurven, hvad du har valgt, totalbeløb og fragtpris.
    Ønsker du at ændre antal, skal du blot justere på det lille plus eller minus tegn til venstre for prisen på varen.

    Det kan ske, at en vare bliver udsolgt, mens den ligger i din indkøbskurv. Vi kontakter dig efterfølgende via e-mail, hvis dette skulle ske.

    Vi kan desværre ikke reservere varer, som du har lagt i indkøbskurven. 

     

    Klik på "Luk indkøbskurv" for at fortsætte med at lægge varer i indkøbskurven.

    Klik på ”Gå til kassen” for at komme til betalingssiden.

  • Ordrebekræftelse

    Du vil modtage en ordrebekræftelse på den oplyste e-mail adresse, når du har gennemført en ordre hos os.
    Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse, skal du tjekke dit SPAM filter/uønsket e-mails, da de ofte lander der.

    Har du stadig ikke modtaget den, skal du tjekke, om du har oplyst korrekt e-mail adresse under dine brugerdata. Klik på Log ind øverst og log ind med kaldenavn og password.
    Er e-mail adressen forkert, skal du skrive en e-mail til info@chanti.dk, så vi kan få sendt en ordrebekræftelse til dig. 

    Der følger også en fysisk ordrebekræftelse med i selve brevet/pakken, du modtager.


  • Gavekort

    Vi tilbyder gavekort i form af fysiske gavekort, der sendes med den valgte leveringsform til køberen efter bestilling på hjemmesiden. De kan findes ved at søge på Gavekort i søgefeltet. 

    Modtager af gavekortet skal udfylde det med de varenumre man ønsker at bestille for det, samt navn, adresse, tlf.nr., mailadresse, og derefter sende gavekortet til os.

    Vælges der smykker for mere end gavekortets værdi skal differencen overføres til vores bankkonto, informationer til dette er anført på gavekortet.

    Det fysiske gavekort sendes derefter til CHANTI, hvorefter vi sender smykket/smykkerne til modtager.

    Vi har desværre endnu ikke mulighed for elektroniske/digitale gavekort i form af rabatkoder el.lign.

    Der er selvfølgelig den samme returret for varer købt på gavekort, med mindre andet er oplyst ved varen.

  • Indpakning

    Vi sender altid smykkerne i en lille smykkeæske, der passer til smykket og forsendelsesformen.

    På ordrer under 300 kr. er vi dog nødt til at opkræve 5 kr. pr. æske, grundet stigende omkostninger til emballage, transport, told og forsendelse.

    Køber du flere smykker på samme ordre, vil der være mulighed for at tilkøbe ekstra æsker efter behov, f.eks. hvis smykkerne skal gives i gave, så du har en flot gaveæske at præsentere smykket i.

    Ordrer på 300 kr. – 500 kr. får en gratis gaveæske med, og igen vil du kunne tilkøbe ekstra æsker hvis der er flere smykker på ordren.

    På dyrere ordrer følger der automatisk smykkeæsker med.

    Har du behov for et bestemt antal æsker til din ordre, f.eks. ordrer med flere smykker hvor nogle af dem skal gives i gave, kan du altid kontakte vores kundeservice på e-mail til info@chanti.dk og forhøre om muligheden for ekstra æsker. Vi kan dog ikke altid garantere at vi kan opfylde dit ønske.

  • Diamantcertifikat

    Når du køber diamantsmykker hos CHANTI medfølger der altid et diamantcertifikat, der fungerer som et bevis for diamantens kvalitet, samt at det er konfliktfrie diamanter.

    Vi bruger vores eget diamantcertifikat for mindre diamanter typisk op til 0,50 ct. Ved store diamanter og efter behov kan vi også levere diamantcertifikat fra f. eks GIA, dette medfører dog ekstra omkostninger som betales af kunden. Du er altid velkommen til kontakte vores kundeservice på info@chanti.dk for at få oplyst pris på dette.

    På diamantcertifikatet er der billede af smykket, og det oplyser antal sten, slibning/form, diamantfarve, diamantklarhed og caratvægt. Derudover oplyses smykketypen, materiale (oftest 8, 9 eller 14 karat hvid- eller alm. guld).

    Er der andre stentyper på smykket, angives også informationer om dem, i det omfang vi har disse informationer fra producenten

    Der medfølger ikke certifikat på smykker uden diamanter, heller ikke for andre stentyper.

Ombytning/retur

  • Returret

    Almindelig returnering

    Du har mulighed for at returnere dine smykker og få pengene retur eller ombytte til noget andet, hvis du ikke er tilfreds med dine smykker.

    (Dog ikke endelige vielsesringe, navnesmykker, dåbsgaver med gravering, eller andre smykker hvor der ingen returret er).

    Hvis du ønsker at returnere en købt vare, skal du gå til vores retur funktion, som du finder her

     

    https://www.chanti.dk/i-ombytning_retur

     

     

    Du har 30 dages fuld retur/ombytningsret med mindre andet er oplyst under produktinformationen.

    Vi tager kun imod/ombytter ubrugte varer.

    Ubrugt vare:
    Definitionen på at prøve et smykke, det er at tage smykket på og HURTIGT af igen. 
    Påføres smykket ridser, anses det ikke længere for værende ubrugt og derved værdiforringet.

    Du skal som kunde være ekstra opmærksom på specielt på ringe. Disse skal tages af med det samme, da de hurtigt får ridser i bunden.

     

    Værdiforringelse:

    Vi forbeholder os retten til at vurdere, om et smykke kan være forringet så meget i værdi ved ibrugtagen, at det kun er selve metallets værdi fratrukket administrations- og fragtomkostninger til firmaet, der omsmelter smykket, som kan refunderes. 

    Er der ridser i eks. bunden af ringen, så er ringen brugt og vi kan ikke tage den retur.

     

    Du kan ikke aflevere pakken personligt 

     

    Returnering og ombytning sker med GLS eller PostNord.
    (brug ikke levering til pakke shop)

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.

     

    DAO - Ønsker du at anvende DAO skal du selv sikre dig at de leverer til firma i åbningstiden.

    Pak varerne forsvarligt ind, så vi modtager den i uskadt tilstand. Det er dit ansvar, at pakken kommer retur til CHANTI. Vi råder til at sende med trackingnummer, hvis varen har en høj værdi. 

    Det er vigtigt, at du bruger retur/ombytningsskemaet, da vi så kan behandle din ombytning hurtigt og korrekt.

    Hvis du ønsker at returnere en købt vare, skal du gå til vores retur funktion, som du finder her

    https://www.chanti.dk/i-ombytning_retur

  • Varer uden ombytning/returret

    Følgende produkter er der ingen ombytning/returret på:

    Specialproducerede vielsesringe, med eller uden gravering, med en leveringstid på ca. 2-3 uger.

    Dåbsartikler med gravering.

    Navnesmykker.

    Produkter som ikke er i vores normale sortiment.

    Diamantringe som er bestilt udenfor vores standardstørrelser som er størrelse 48-62

  • Forlænget bytteret

    Ønsker du at købe nu, men først give gaven efter 30 dage (normal returret periode).

    Så sender du blot en mail til info@chanti.dk og vi sender dig en bekræftelse.

     

  • Returnering

    Er du ikke tilfreds med en vare, har du mulighed for at returnere den og få pengene retur eller ombytte til noget andet.

    Hvis du ønsker at returnere en købt vare, skal du gå til vores retur funktion, som du finder her

    https://www.chanti.dk/i-ombytning_retur

     

    Du har 30 dages fuld ombytning/returret med mindre andet er oplyst under produktinformationen.

    VIGTIGT - Vi tager KUN imod/ombytter UBRUGTE varer.

    Definitionen på at prøve en vare er på og HURTIGT af igen.

    Er der ridser i eks. bunden af ringen, så er ringen brugt og vi kan ikke tage den retur.

     

    Du kan ikke aflevere pakken personligt.

    Returnering sker med GLS eller PostNord.
    (brug ikke levering til Pakke shop)

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.

     

    DAO - Ønsker du at anvende DAO skal du selv sikre dig at de leverer til firma i åbningstiden.

    Pak varerne forsvarligt ind, så vi modtager den i uskadt tilstand. Det er dit ansvar, at pakken kommer retur til CHANTI. Vi råder til at sende med trackingnummer, hvis varen har en høj værdi. 

    Det er vigtigt, at du bruger retur/ombytningsskemaet, da vi så kan behandle din ombytning hurtigt og korrekt.

    Hvis du ønsker at returnere en købt vare, skal du gå til vores retur funktion, som du finder her

    https://www.chanti.dk/i-ombytning_retur

  • Ombytning

    Generelt om ombytning

    Er du ikke tilfreds med en vare eller passer størrelsen ikke, har du mulighed for at ombytte den til en anden vare/anden størrelse, såfremt denne er på lager.

    Vi kan ikke forhåndsreservere varer til en ombytning, der ikke er kommet os i hænde endnu.

    Hvis du ønsker at returnere en købt vare, skal du gå til vores retur funktion, som du finder her

    https://www.chanti.dk/i-ombytning_retur

     

    Du har 30 dages fuld ombytning/returret med mindre andet er oplyst under produktinformationen.

    VIGTIGT - Vi tager KUN imod/ombytter UBRUGTE varer.

    Definitionen på at prøve en vare er på og HURTIGT af igen.

    Er der ridser i eks. bunden af ringen, så er ringen brugt og vi kan ikke tage den retur.

     

    Du kan ikke aflevere pakken personlingt.

     

    Returnering sker med GLS eller PostNord.
    (brug ikke levering til Pakke shop)

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.


    DAO - Ønsker du at anvende DAO
    skal du selv sikre dig at de leverer til firma i åbningstiden.

     

    Pak varerne forsvarligt ind, så vi modtager den i uskadt tilstand. Det er dit ansvar, at pakken kommer retur til CHANTI. Vi råder til at sende med trackingnummer, hvis varen har en høj værdi. 

    Retur/ombytningsskema er enten vedlagt i pakken/brevet, eller vedhæftet som PDF fil på din ordrebekræftelse du har fået på e-mail.

    Det er vigtigt, at du bruger retur/ombytningsskemaet, da vi så kan behandle din ombytning hurtigt og korrekt.

    Hvis du ønsker at returnere en købt vare, skal du gå til vores retur funktion, som du finder her

    https://www.chanti.dk/i-ombytning_retur

  • Reklamation

    Hos CHANTI har du 2 års reklamationsret på dit køb.

    VIGTIGT - Reklamationsretten dækker PRODUKTIONSFEJL.

    VIGTIGT - Reklamationsretten dækker således ikke almindelig slitage og udefrakommende skader, som du selv påfører varen.

    Ønsker du at reklamere over en vare, skal varen sendes retur til CHANTI.

    CHANTI skal bruge ordrenummer og en lille beskrivelse af, hvad der er sket med varen.

    CHANTI reparerer varen hvis muligt. Ellers vil du modtage en ny vare.

    CHANTI vurderer hver enkel reklamation individuelt.

     

    Hvis du ønsker at returnere en købt vare, skal du gå til vores retur funktion, som du finder her https://www.chanti.dk/i-ombytning_retur

    Du kan ikke aflevere pakken personligt.

     

    Returnering sker med GLS eller PostNord.
    (brug ikke levering til Pakke shop)

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.

     

    DAO - Ønsker du at anvende DAO skal du selv sikre dig at de leverer til firma i åbningstiden.

    Pak varerne forsvarligt ind, så vi modtager den i uskadt tilstand. Det er dit ansvar, at pakken kommer retur til CHANTI. Vi råder til at sende med trackingnummer, hvis varen har en høj værdi. 

    Du vil modtage en e-mail fra CHANTI, når din reklamation behandles.

  • Refundering

    Der refunderes ALTID til det kort, der er blevet betalt med. Vi kan ikke refundere til anden bankkonto, f.eks. i tilfælde af varen er blevet givet i gave.

     

    Dankort/VISA:
    CHANTI refunderer til det kort, du har brugt ved købet og anmoder PBS om refundering inden for 7 arbejdsdage.

    MasterCard eller andet kreditkort:
    CHANTI refunderer til det kort, du har brugt ved købet. Du skal være opmærksom på, at der KAN gå op til 28 bankdage, før du kan se refunderingen på kontoen.
    Ønsker du flere informationer om dette, skal du kontakte din bank eller gennemlæse den aftale, du underskrev, da du oprettede kreditkortet.

    Mobilepay
    CHANTI refunderer direkte tilbage det kort, du har brugt ved købet.

  • Brugte varer

    Der er ingen ombytnings/returret på brugte varer.

    Vi oplever ofte at en kunde har gået med en ring og der er tydelige ridser efter brug i bunden og overfladen. Smykkerne må derfor ikke tages i brug.

    Du må gerne prøve smykkerne, men bliver de ridset, kan de ikke sælges som en ny vare og derfor kan du ikke returnere dem.

     

    Definitionen på at prøve en vare er på og HURTIGT af igen.

     

    Hvis du går med varen i længere tid, bruger du den, og da det kan ses på den, kan du ikke returnere den.

    Returvarer tjekkes lige så grundigt som varer, der afsendes i nye ordrer. CHANTI kan derfor med det samme se, om varen har været brugt. 

    Har varen været brugt, og CHANTI derfor ikke kan behandle din ombytning, vil du modtage en e-mail.

  • Personlig aflevering

    Personlig aflevering/afhentning er desværre ikke muligt, da CHANTI ikke har nogen besøgsadresse.

Vielsesringe

  • Store størrelser

    Hvis du køber forlovelses/vielsesringe i meget store størrelser, skal du være opmærksom på, at der kan komme ekstra beregning for ekstra guld, da vores priser er beregnet ud fra str. 56 for en damering og str. 62 for en herrering.

    Det afhænger af ringmodellen hvilken størrelse der vil være ekstra beregning fra, men typisk fra størrelse 65 for herreringen og str. 62 for dameringe. 

    Men du vil dog altid blive kontaktet pr. mail med information om dette, såfremt du bestiller en stor størrelse, inden du endeligt bestemmer dig for at købe ringene, således at du har mulighed for at annullere din bestilling.

    Har du brug for yderligere råd og vejledning? Kontakt kundeservice info@chanti.dk 

  • Returret/ombytningsret

    Der er ingen returret på specialproducerede forlovelses/vielsesringe.

    Specialproducerede vielsesringe har en leveringstid på ca. 2-3 uger, og de bliver produceret til hver bestilling. Derfor kan de ikke ombyttes eller returneres, uanset om de er graveret eller ikke graveret, fra de/den endelige ring/ringe er sat i produktion hos leverandøren. 

    Forlovelses/vielsesringe, som vi lagerfører, kan kun ombyttes eller returneres, hvis de ikke er blevet graveret andet sted.

    Vælger I at få ringene graveret andet sted, f.eks. hos en guldsmed, skal I være indforstået med, at der ikke er ombytning/returret på.

  • Gravering

    Ønsker I gravering i jeres vielsesringe, er det nemmeste at bestille dette sammen med vielsesringene, hvor der samtidig betales for det.

    Derfor, såfremt I allerede ved bestilling ved at ringene skal graveres, anbefaler vi at bestille det sammen med ringene. Teksten kan ændres når I har prøveboxen ude, hvis I f.eks. ikke er sikre på teksten når I bestiller. 

    Såfremt I først ved eller beslutter jer for at ringene skal graveres, når I har prøveboxen ude, skal der betales for gravering ved bankoverførsel til vores bankkonto.

    Send os en e-mail til info@chanti.dk for mere information, beløb for gravering I jeres vielsesringe, samt evt. kontoinformationer at overføre til.

Navnesmykker

  • Leveringstider

    Der er leveringstider på alle navnesmykker fra CHANTI. Leveringstiden er ca. 3 uger, bemærk at dette er en ca. tid.

    CHANTI kan aldrig garantere levering til en bestemt dato, da det er ca. tider. Det er derfor vigtigt at du bestiller i god tid, hvis du skal bruge navnesmykket til en bestemt dato. 

    CHANTI kan ikke oplyse, hvor langt et navnesmykke er i processen. Du vil modtage en e-mail den dag, navnesmykket bliver sendt afsted til dig.

    Skulle der opstå forsinkelser eller andre problemer med din levering, så vil du modtage en e-mail fra CHANTI.

    Har du bestilt andre smykker på samme ordre, sendes alle smykkerne samlet, når navnesmykket er klart.

    Ønsker du, at de andre smykker skal sendes først, skal du lave 2 forskellige ordrer.

  • Specielle tegn

    Der kan som udgangspunkt ikke laves specialtegn eller -bogstaver, og der kun laves europæiske bogstaver og tal. På enkelte navnesmykker kan der laves f.eks. bindestreg, skråstreg, &-tegn, og lign., hvor der graveres på en blank overflade. 

    I de klassiske navnehalskæder kan der kun laves bogstaver og tal, og ingen bindestreg eller lign. eller mellemrum.

    Du er altid velkommen til at prøve at bestillle en ordre med den tekst / tegn, du ønsker, og hvis det så ikke kan lade sig gøre, vil du modtage en e-mail fra CHANTI, hvor du vil blive bedt om at ændre teksten til noget andet.

    Har du spørgsmål om tegn til et navnesmykke, kan du sende en e-mail til info@chanti.dk

    CHANTI kan ikke producere arabiske tegn, kinesiske tegn mv.

     

    Skrifttype

    Der er ikke returret på navnesmykkerne, i det tilfælde at det ikke lever op til forventningen om hvordan navnet ser ud endeligt.

    Derfor har vi, i det omfang det har været muligt, indsat billede/oversigt, der viser  den pågældende skrifttype på langt de fleste navnesmykker.

    Disse er vejledende, da de kan variere lidt alt efter sammensætningen af bogstaver i forskellige navne. Det er ikke muligt for os at vise hvordan specifikke navne vil blive som endeligt produkt. 

  • Længde af navn/tekst

    Det er forskelligt, hvor lang tekst der kan lade sig gøre de forskellige navnesmykker.

    På de helt klassiske navnehalskæder kan der laves ca. 12 bogstaver. Bliver de længere, bliver de for skrøbelige og kan knække meget nemt.

    På alle andre navnesmykker er det meget forskelligt. CHANTI ønsker, at du blot prøver at bestille smykket, og hvis der så er problemer med længden af navn/tekst, vil du modtage en e-mail fra CHANTI, hvor du vil blive bedt om at ændre til kortere navn/tekst.

    Har du spørgsmål om længde af navn/tekst til et navnesmykke kan du sende en e-mail til info@chanti.dk 

  • Betaling

    Dankort, Visa, Mastercard, Elektron & Mobilepay: 
    Beløbet bliver reserveret den dag, du bestiller ordren. Beløbet vil først blive hævet den dag, CHANTI sender din ordre afsted.

    OBS: Ved betaling med Mastercard og Elektron, kan en betaling blive afvist efter 7 dages reservation, hvis der ikke er nok penge på kortet den dag, vi prøver at hæve den. Sker dette, vil du modtage en e-mail fra CHANTI, hvor du bliver bedt om at overføre penge til din konto. Vi sender ikke din ordre, før betalingen er gået igennem.

     

Ombytningserien

  • Ombytningsserien

    Hvilke smykke kan ombyttes?
    Du kan kun ombytte smykker fra ombytningsserierne. Ombytningen er kun gældende, når du ombytter til et dyrere smykke.
    Du kan kun købe de ombytninger, som er symboliseret ved billedet af en uindfattet brillant. Minimum ombytning for en solitaire 0,05 ct. er til 0,20 ct.

    Diamantkvalitet:
    Solitairesmykker med diamantkvaliteten Wesselton/SI og Topwesselton/VS.

    Kan jeg vælge en anden model eller anden guldfarve?
    Når du ombytter, er du ikke begrænset til den model, du oprindeligt har valgt, men kan ombytte på tværs af modellerne. Du kan også bytte ringstørrelse og guldfarve.

    Hvor længe kan jeg ombytte?
    Ombytningen skal ske indenfor 2 år tællende fra ordredato. Benytter du dig af en ombytning indenfor de første 2 år, gælder de 2 år igen fra den dag, du ombyttede.

    Hvad koster det?
    Ombytningsprisen er symboliseret ved billedet af en uindfattet brillant.
    Du betaler kun den aktuelle prisdiffence mellem det nye og det gamle smykke.

    Hvordan ombytter jeg?
    Vælg den ombytning, du ønsker.
    Hvis du ønsker at ombytte en ring, skal du vælge den ønskede ringstørrelse i ringstørrelsesfeltet.
    Indtast den ønskede guldfarve - alm. guld eller hvidguld.
    Indtast ordrenummeret for det gamle smykke.
    Pak det gamle smykke godt ind, vedlæg både det gamle og det nye ordrenummer.

    Hvis du ønsker at returnere en købt vare, skal du gå til vores retur funktion, som du finder her https://www.chanti.dk/i-ombytning_retur

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.

    Vi ombytter, når vi har modtaget det gamle smykke fra dig. 
    Er det nye smykke på lager, vil det blive sendt i løbet af 2-3 hverdage.
    Er det nye smykke ikke på lager, er leveringstiden 6-8 uger. 

     

Smykkepleje

  • Smykkepleje

    Smykker skal bruges med omtanke - så holder de længere.

    Du skal altid tage dine smykker af, når:

    - du tager tøj af og på
    - dyrker sport
    - vasker op
    - vasker hænder
    - gør rent
    - laver hårdt fysisk arbejde
    - ved køkkenarbejde
    - er i svømmehallen
    - når du går i bad
    - inden du går i seng om aftenen

    Det er også vigtigt, at dine smykker IKKE kommer i kontakt med:

    - cremer
    - sæbe
    - kemikalier
    - parfume
    - og lign.

    Sæbe og cremer kan nemlig aflejres under stenene og derved påvirke stenenes glans, indtil smykket renses på ny.

    Du slider mindre på dine smykker ved at følge ovenstående råd. Overfladebehandlingen vil også holde længere.

    Smykker indfattet med diamanter og ædelsten kan nemt få stød, uden man opdager det. Ædelsten, som f.eks. opaler og smaragder, kan nemt revne ved hårde stød og slag. Derfor er det vigtigt at tage sine smykker af ved f.eks. hårdt fysisk arbejde. Hvis indfatningen, som holder stenene, beskadiges, kan stenene mistes.

    Overfladen på forgyldte og rhodinerede smykker er ikke en varig belægning. Den vil derfor aftage med tiden, hvilket giver et karakteristisk patineret look.

    Holdbarheden af overfladen varierer alt efter den enkeltes persons PH-værdi, hvordan smykket bruges og opbevares, når det ikke er i brug.

    Medicin kan også forårsage, at overfladen på smykket slides hurtigere.

    Perler har den specielle egenskab, at de bliver smukkere, jo mere de bliver brugt. Kontakten med huden bevarer nemlig deres liv og glans.

    Hvidguldsmykker derimod skal rhodineres med jævne mellemrum, hvis man ønsker at bevare den hvide farve. Det afhænger selvfølgelig af brug og tolerance.

    Både sølv, guld og forgyldte/forsølvede materialer vil uundgåeligt blive lidt mørkere med tiden. De kan nemt pudses op igen med en special imprægneret smykkepudseklud eller blot en blød klud.

  • Rensning af smykker

    Smykker skal renses jævnligt, specielt hvis de bruges dagligt.

    Du kan med stor fordel rense dine smykker med en ultralydsrenser. Smykkerne slides ikke af rensningen og selv de mindst utilgængelige kroge i smykket frigøres for fedt og snavs.

    Ultralydsrens må IKKE bruges på oliebehandlet eller porøse ædelsten, bl.a.:

    - perler
    - opaler
    - koral
    - smaragder
    - turkis
    - tigerøjesten
    - lapis lazuli

    Har du ikke en ultralydsrenser, kan du lave din egen hjemmelavede milde sæbeopløsning og rense dine smykker:

    1. læg smykkerne i en blanding af lunkent vand og almindelig opvaskemidel - gerne natten over
    2. rens evt. smykket med en blød tandbørste
    3. skyl i koldt vand
    4. tør smykket med en klud
    5. anvend en smykkepudseklud, hvis smykkerne skal skinne igen

    Du skal huske at rense smykker med diamanter og ædelsten på bagsiden. Hvis der sidder skidt og snavs på stenenes bagside, vil glansen reduceres betydeligt. 

    Forgyldte og rhodinerede smykker har en tynd overflade af guld eller rhodinering. Overfladen slides nemt af, hvis man renser smykkerne ofte. Disse smykker skal behandles ekstra nænsomt og kun tørres af med en klud. Man må IKKE bruge pudsecreme med slibemidler i, da det kan fjerne overfladen i løbet af få pudsninger.

    Sølvsmykker kan oxidere, og syren fra sved samt visse typer af medicin og i varme perioder gøre smykkerne sorte. Rengør derfor jævnligt smykkerne og puds med en pudseklud.

    Diamanter suger fedt og snavs til sig. De skal derfor renses jævnligt, hvis lyset skal brydes optimalt i stenen.

  • Opbevaring af smykker

    Alle sølvsmykker og forgyldte smykker bør opbevares i en lille tætlukket plastpose eller i en plexiglasbeholder et tørt sted. Når både sølv og forgyldt sølv er i kontakt med luft/fugt, ilter de (bliver mørkere). Alt guldbelagt sølv anløber, da dette er en naturlig uundgåelig proces.

    Opbevar altid smykkerne adskilt fra hinanden, så de ikke ridser hinanden.

Betaling

  • Betalingsmuligheder

    Kreditkort:
    Dankort/VISA-Dankort  
    MasterCard  
    VISA  
    VISA Electron  

    Andre betalingsmuligheder:

    Mobilepay

     


    CHANTI anvender Reepay som betalingsgateway til Dankort og kreditkort. 
    Reepay er SSL-kryptereret.

  • Sikkerhed

    CHANTI er meget opmærksomme på fusk med kreditkort. Ser en ordre mistænkelig ud, tjekkes adresse og IP-adresse, og der tages kontakt til kunden for at få en dialog i gang. Dette er med til at sikre, at personen i den anden ende er oprigtig. Alle mistænkelige ordrer som ikke stemmer overens med vores sikkerhedstjekliste annulleres. 

    Ved gennemførsel af en handel med kortbetaling vil der på betalingen være anført IP-Nr samt dato/tid. Dette gøres, så CHANTI ApS kan sikre sig som virksomhed, såfremt der skulle ske en betaling med et stjålet dankort.

    Skulle det ske, at der er købt hos www.chanti.dk med dit kort, som du ikke kender til, skal du altid indgive en indsigelse til din bank. 

  • Betalingsgateway

    CHANTI anvender Reepay som betalingsgateway til Dankort og kreditkort. Reepay er SSL-kryptereret.

Close