Frequently Asked Questions

  • Leveringstider

  • Leveringstid smykker på lager

    Leveringstiden er oplyst under hvert enkelt produkt.

    Du vil modtage en e-mail fra os, hvis der skulle opstå forsinkelser eller andre problemer med din levering.

    - B-brev 5-14 hverdage (Afhænger af PostNord)
    - Quickbrev 1-2 hverdage
    - Pakke til lokalt afhentningssted 1-2 hverdage
    - Pakke leveret til døren, 1-2 hverdage
    - Erhvervspakke til firma 1-2 hverdage

  • Leveringstid på vielsesringe

    Du kan se specifikke leveringstider på de enkelte vielsesringe.

    Vielsesringe, der skal produceres: 
    Leveringstiden er ca. 2-3 uger, alt efter hvilke du køber. 
    Leveringstiden er den samme om de bestilles med eller uden gravering.

    Vielsesringe på lager: 
    Leveringstiden er ca. 2-3 hverdage uden gravering.
    Med gravering er leveringstiden ca. 2 uger.

    Helligdage:
    Leveringstiden kan blive længere, hvis der forekommer helligdage eks. i forbindlese med påske og jul.

    Bestil i god tid:
    Vi kan ALDRIG garantere levering til en bestemt dato, da det er ca. leveringstider.
    Vi får ringene produceret hos vores leverandører, så vi skal også først modtage ringene og kvalitetstjekke dem, inden de bliver sendt afsted til jer.
    Det er derfor vigtigt, at du bestiller i god tid, hvis du skal bruge vielsesringen/ringene til en bestemt dato. 

    Afsendelse:
    Du vil modtage en e-mail den dag, vielsesringen/ringene bliver sendt afsted til dig.

    Forsinkelser/problemer:
    Du vil modtage en e-mail fra os, hvis der skulle opstå forsinkelser eller andre problemer med din levering.

    Flere smykker på samme ordre:
    Har du bestilt andre smykker på samme ordre, sendes alle smykkerne samlet, når vielsesringen/ringene er kommet hjem. 
    Ønsker du, at de andre smykker skal sendes først, skal du lave 2 forskellige ordrer.
    Har du alligevel bestilt på samme ordre og gerne vil have sendt de andre smykker først, kan du skrive en e-mail til info@chanti.dk.
    Det er dog vigtigt, at du kan acceptere, at hele beløbet vil blive hævet, selvom vielsesringen/ringene ikke er klare endnu.
    Dette skyldes, at vi ikke kan dele en betaling op. Vielsesringen/ringene sendes efterfølgende.

  • Leveringstid på navnesmykker

    Leveringstiden på navnesmykker er ca. 1-4 uger.
    Du kan se specifikke leveringstider under de enkelte navnesmykker.

    Bestil i god tid:
    Vi kan ALDRIG garantere levering til en bestemt dato, da det er ca. tider.
    Det er vigtigt, at du bestiller i god tid, hvis du skal bruge navnesmykket til en bestemt dato. 

    Afsendelse:
    Vi kan ikke oplyse, hvor langt et navnesmykke er i processen.
    Du vil modtage en e-mail den dag, navnesmykket bliver sendt afsted til dig.

    Forsinkelser/problemer:
    Du vil modtage en e-mail fra os, hvis der skulle opstå forsinkelser eller andre problemer med din levering.

    Flere smykker på samme ordre:
    Har du bestilt andre smykker på samme ordre, sendes alle smykkerne samlet, når navnesmykket er klart.
    Ønsker du, at de andre smykker skal sendes først, skal du lave 2 forskellige ordrer.
    Har du alligevel bestilt på samme ordre og gerne vil have sendt de andre smykker først, kan du skrive en e-mail til support@chanti.dk.
    Dog er det vigtigt, du kan acceptere, at hele beløbet vil blive hævet, selvom navnesmykket ikke er klart endnu.
    Dette skyldes, at vi ikke kan dele en betaling op. Navnesmykket sendes efterfølgende, når det er klart.

  • Leveringstid på dåbsgaver

    Du kan se specifikke leveringstider på de enkelte dåbsgaver.

    Dåbsgaver UDEN gravering: 
    Leveringstiden er ca. 2-3 hverdage

    Dåbsgaver MED gravering:
    Leveringstiden er ca. 2 uger.

    Forsinkelser/problemer:
    Du vil modtage en e-mail fra os, hvis der skulle opstå forsinkelser eller andre problemer med din levering.

    Flere smykker på samme ordre:
    Har du bestilt andre smykker på samme ordre, sendes alle smykkerne samlet, når dåbsgaven er kommet hjem. 
    Ønsker du, at de andre smykker skal sendes først, skal du lave 2 forskellige ordrer.
    Har du alligevel bestilt på samme ordre og gerne vil have sendt de andre smykker først, kan du skrive en e-mail til info@chanti.dk.
    Dog er det vigtigt, at du kan acceptere, at hele beløbet vil blive hævet, selvom dåbsgaven ikke er klar endnu.
    Dette skyldes, at vi ikke kan dele en betaling op. Dåbsgaven sendes efterfølgende, når den er klar.

  • Forsendelse

  • Fragtomkostninger

    GLS

    GLS Pakkeshop koster 29 kr. (Gratis over 1.750 kr.)

    GLS Erhverv koster 29 kr. (Gratis over 1.750 kr.)

     

    PostNord

    B-brev (5-14 dages levering) koster 16 kr. (Gratis over 750 kr.*)

    A-brev (Quickbrev) koster 29 kr. (Gratis over 750 kr.*)

    Pakke til lokalt afhentningssted koster 29 kr. (Gratis over 1.750 kr.)

    Pakke leveret til døren koster 39 kr.(Gratis over 1.750 kr.)

    Ehvervspakke til firma koster 29 kr. (Gratis over 1.750 kr.)

     

    * Gratis BREV fragt ved bestilling for over 750 kr. - Vi sender kun breve op til 1500 kr.

  • Sporing af min ordre

    Vi sender en e-mail til dig, når vi sender din ordre afsted.

    Breve (Quick- og B-breve):
    Der findes IKKE noget trackingnummer på breve.

    Pakker (GLS og PostNord) sendes med tracking nummer:
    Du vil modtage en e-mail fra os med trackingnummer, når ordren er sendt afsted.

    Ansvar:
    Det er altid vores ansvar, at din pakke kommer frem til dig.
    Du bedes kontakte os via e-mail på info@chanti.dk, hvis du IKKE har modtaget din pakke/brev indenfor 14 dage. Herefter vil vi sætte en sag igang.
    Du vil altid være sikker på enten at modtage en ny pakke eller dine penge retur, efter du har underskrevet en tro og loveerklæring.

  • Forsendelsesmetode

    Vi sender dit brev eller pakke med din valgte leveringsform.
    Vi sender kun med GLS og PostNord som transportør.

    Vi sender derfor IKKE med:
    - Fedex
    - UPS
    - TNT
    - DPD
    - mv.

    Vi sender IKKE med nogen former for express levering.

  • Bestilling

  • Afgiv en ordre

    Generelt om bestilling

    Ønsker du at handle hos CHANTI, skal du igennem få hurtige trin for at gennemføre et køb:

    1. find den eller de smykker, som du ønsker at købe
    2. læg smykkerne i indkøbskurven
    3. gå herefter til kassen ved at trykke på indkøbskurven oppe i højre hjørne
    4. indtast dit navn, adresse og telefonnummer samt e-mailadresse. Er du allerede oprettet som kunde, kan du indtaste din e-mailadresse, og oplysningerne hentes automatisk.
    5. vælg herefter den ønskede betalingsform. 
    6. tjek til sidst, at alle oplysninger er korrekte og klik på "GÅ TIL BETALING"

    På www.chanti.dk kan du kun bestille via hjemmesiden. 

    Alle priser er inkl. moms og andre afgifter.

    GRØNLAND OG FÆRØERNE - Vi kan ikke levere momsfrit, derfor vil alle ordre være incl. dansk moms på 25%.

  • Ændring af ordre

    Du skal skrive en e-mail til info@chanti.dk så hurtigt som muligt eller ringe til os på 33121300 (mellem kl. 13-14), hvis du ønsker du at ændre noget på din ordre.

    Vi behandler ordrer løbende, så er din ordre allerede kommet videre i systemet, er det desværre ikke muligt at ændre din ordre.

    Når du ikke at ændre din ordre, kan du altid sende din pakke/brev retur til os og benytte dig af din ombytningsret.

  • Annullering af ordre

    Ønsker du at annullere din ordre, skal du så hurtigt som muligt skrive en e-mail til info@chanti.dk eller ringe til os på 33121300 (mellem kl. 13-14).

    CHANTI behandler ordrer løbende, så er din ordre allerede kommet videre i systemet, er det desværre ikke muligt at annullere din ordre.

    Når du ikke at annullere din ordre, kan du altid sende pakken/brevet retur til CHANTI og benytte dig af din returret.

  • Produktsøgning

    www.chanti.dk har rigtig mange smykker/ure at vælge imellem. Dette har vi løst med en menu, søgefiltre og et søgefelt.

    Du kan gøre følgende:

    1. vælg en kategori ude i menuen til venstre og herefter
    2. indskrænk din søgning med søgefiltrene, som du finder øverst på siden lige over smykkerne
    3. du kan også nemt bruge søgefeltet og komme direkte hen til det, du søger

    Kan du ikke finde det, du søger, er du velkommen til at sende en e-mail til vores kundeservice på info@chanti.dk

  • Opret som kunde

    Ønsker du at blive oprettet som kunde hos CHANTI skal du:

    - klikke på "Log på" - "Opret ny bruger"
    - indtast dine oplysninger

    Vær omhyggelig med at indtaste alle oplysninger korrekt. 
    Angivelsen af navn, gade, husnummer og etage skal være utvetydig og komplet:                             

    Navn:
    Husk at skrive både fornavn og efternavn. 
    Det er vigtigt, at navnet på ordren, og navnet på døren/postkassen er det samme. 
    Hvis navnet ikke står på døren/postkassen, skal du skrive "C/O" det navn, som faktisk står på postkassen/døren.  
    Hvis leveringsadressen er til et firma, skal du huske at angive "ATT: Navnet på vedkommende" som skal modtage smykkerne.

    Gade:
    Husk at skrive det komplette gadenavn.

    Husnummer:
    Husk at skrive husnummeret tydeligt - evt. A,B,C....

    Etage:
    Husk at skrive etage - TV/MF/TH - evt. lejlnr./dørnummer.

    Telefonnummer:
    Husk at skrive et telefonnummer, samt evt mobilnummer, som er i brug. 

    E-mail:
    Tjek om din e-mail er korrekt indtastet. 
    Det skal være en e-mail, som du tjekker jævnligt. I modsat fald modtager du ingen ordrebekræftelse på e-mail. 
    Du kan heller ikke få tilsendt dit kaldenavn og password i tilfælde af, at du har glemt det. 
    Al kommunikation fra os foregår via e-mail.

  • Indkøbskurv

    Du kan hurtigt tjekke i indkøbskurven, hvad du har valgt, totalbeløb og fragtpris.
    Ønsker du at ændre antal, skal du blot justere på det lille plus eller minus tegn til venstre for prisen på varen.

    Det kan ske, at en vare bliver udsolgt, mens den ligger i din indkøbskurv. Vi kontakter dig efterfølgende via e-mail, hvis dette skulle ske.

    Vi kan desværre ikke reservere varer, som du har lagt i indkøbskurven. 

     

    Klik på "Luk indkøbskurv" for at fortsætte med at lægge varer i indkøbskurven.

    Klik på ”Gå til betaling” for at komme til betalingssiden.

  • Ordrebekræftelse

    Du vil modtage en ordrebekræftelse på den oplyste e-mail adresse, når du har gennemført en ordre hos os.
    Har du ikke modtaget en ordrebekræftelse, skal du tjekke dit SPAM filter/uønsket e-mails, da de ofte lander der.

    Har du stadig ikke modtaget den, skal du tjekke, om du har oplyst korrekt e-mail adresse under dine brugerdata under "Min konto".
    Er e-mail adressen forkert, skal du skrive en e-mail til info@chanti.dk, så vi kan få sendt en ordrebekræftelse til dig. 

    Der følger også en fysisk ordrebekræftelse med i selve brevet/pakken, du modtager.
    Har der været rettelser til din ordre, vil det kun blive ændret med håndskrift på den fysiske ordrebekræftelse, som følger med i pakken.
    Alle ændringer er registreret i vores system, så det altid kan slåes op. Men det ændres ikke på dine online ordrebekræftelser under "MIN KONTO".

  • Gavekort

    Køb af gavekort er ikke længere muligt, da vi modtager meget få bestillinger fra kunder, og det er et administrativt tungt arbejde. Du vil selvfølgelig stadig kunne købe dine gaver hos os, og modtageren vil som altid have 30 dages returret og bytteret.

  • Ombytning/retur

  • Returret

    Almindelig returnering

    Du har mulighed for at returnere dine smykker og få pengene retur eller ombytte til noget andet, hvis du ikke er tilfreds med dine smykker.

    (Dog ikke endelige vielsesringe, navnesmykker, dåbsgaver med gravering, eller andre smykker hvor der ingen returret er).

     

    Du har 30 dages fuld retur/ombytingsret med mindre andet er oplyst under produktinformationen.

    Vi tager kun imod/ombytter ubrugte varer.

    Ubrugt vare:
    Definitionen på at prøve et smykke, det er at tage smykket på og HURTIGT af igen. 
    Påføres smykket ridser, anses det ikke længere for værende ubrugt og derved værdiforringet.

    Du skal som kunde være ekstra opmærksom på specielt på ringe. Disse skal tages af med det samme, da de hurtigt får ridser i bunden.

     

    Værdiforringelse:

    Vi forbeholder os retten til at vurdere, om et smykke kan være forringet så meget i værdi ved ibrugtagen, at det kun er selve metallets værdi fratrukket administrations- og fragtomkostninger til firmaet, der omsmelter smykket, som kan refunderes. 

    Er der ridser i eks. bunden af ringen, så er ringen brugt og vi kan ikke tage den retur.

     

    PostNord - Ønsker du at returnere med PostNord.

    CHANTI ApS
    Postboks 1099
    1009 København K
    Att: Retur/ombytning

     

    GLS - Ønsker du at returnere med GLS kan du bruge adressen på det retur skema du modtog per mail sammen med din ordre bekræftelse.

    Du kan også downloade det her:    https://www.chanti.dk/docAdds/returskema-1-1.pdf

     

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.

    Pak varerne forsvarligt ind, så vi modtager den i uskadt tilstand. Det er dit ansvar, at pakken kommer retur til CHANTI. Vi råder til at sende med trackingnummer, hvis varen har en høj værdi. 

    Det er vigtigt, at du bruger retur/ombytningsskemaet, da vi så kan behandle din ombytning hurtigt og korrekt.

  • Varer uden ombytning/returret

    Følgende produkter er der ingen ombytning/returret på:

    Special producerede vielsesringe.

    Vielsesringe med gravering.

    Dåbsartikler med gravering.

    Navnesmykker.

    Produkter som ikke er i vores normale sortiment.

    Diamantringe som er bestilt udenfor vores standardstørrelser som er størrelse 48-62

  • Forlænget bytteret

    Ønsker du at købe nu, men først give gaven efter 30 dage (normal returret periode).

     

    Så sender du blot en mail til info@chanti.dk og vi sender dig en bekræftelse.

     

  • Returnering

    Er du ikke tilfreds med en vare, har du mulighed for at returnere den og få pengene retur eller ombytte til noget andet.

    Du har 30 dages fuld ombytning/returret med mindre andet er oplyst under produktinformationen.

    VIGTIGT - Vi tager KUN imod/ombytter UBRUGTE varer.

    Definitionen på at prøve en vare er på og HURTIGT af igen.

    Er der ridser i eks. bunden af ringen, så er ringen brugt og vi kan ikke tage den retur.

     

    PostNord - Ønsker du at returnere med PostNord.

    CHANTI ApS
    Postboks 1099
    1009 København K
    Att: Retur/ombytning

     

    GLS - Ønsker du ar returnere med GLS kan du bruge adressen på det retur skema du modtog per mail sammen med din ordre bekræftelse.

    Du kan også downloade det her: https://www.chanti.dk/media/pdf/DKreturskema-1-1.pdf

     

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.

    Pak varerne forsvarligt ind, så vi modtager den i uskadt tilstand. Det er dit ansvar, at pakken kommer retur til CHANTI. Vi råder til at sende med trackingnummer, hvis varen har en høj værdi. 

    Retur/ombytningsskema er enten vedlagt i pakken/brevet, eller vedhæftet som PDF fil på din ordrebekræftelse du har fået på e-mail.


    Det er vigtigt, at du bruger retur/ombytningsskemaet, da vi så kan behandle din ombytning hurtigt og korrekt.

  • Ombytning

    Gennerelt om ombytning

    Er du ikke tilfreds med en vare, har du mulighed for at ombytte den til en anden vare.

    Du har 30 dages fuld ombytning/returret med mindre andet er oplyst under produktinformationen.

    VIGTIGT - Vi tager KUN imod/ombytter UBRUGTE varer.

    Definitionen på at prøve en vare er på og HURTIGT af igen.

    Er der ridser i eks. bunden af ringen, så er ringen brugt og vi kan ikke tage den retur.

     

    PostNord - Ønsker du at returnere med PostNord.

    CHANTI ApS
    Postboks 1099
    1009 København K
    Att: Retur/ombytning

     

    GLS - Ønsker du ar returnere med GLS kan du bruge adressen på det retur skema du modtog per mail sammen med din ordre bekræftelse.

    Du kan også downloade det her:    https://www.chanti.dk/docAdds/returskema-1-1.pdf

     

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.

    Pak varerne forsvarligt ind, så vi modtager den i uskadt tilstand. Det er dit ansvar, at pakken kommer retur til CHANTI. Vi råder til at sende med trackingnummer, hvis varen har en høj værdi. 

    Retur/ombytningsskema er enten vedlagt i pakken/brevet, eller vedhæftet som PDF fil på din ordrebekræftelse du har fået på e-mail.

    Det er vigtigt, at du bruger retur/ombytningsskemaet, da vi så kan behandle din ombytning hurtigt og korrekt.

  • Reklamation

    Hos CHANTI har du 2 års reklamationsret på dit køb.

    VIGTIGT - Reklamationsretten dækker PRODUKTIONSFEJL.

    VIGTIGT - Reklamationsretten dækker således ikke almindelig slidtage og udefrakommende skader, som du selv påfører varen.

    Ønsker du at reklamere over en vare, skal varen sendes retur til CHANTI.

    CHANTI skal bruge ordrenummer og en lille beskrivelse af, hvad der er sket med varen.

    CHANTI reparerer varen hvis muligt. Ellers vil du modtage en ny vare.

    CHANTI vurderer hver enkel reklamation individuelt.

     

    PostNord - Ønsker du at returnere med PostNord.

    CHANTI ApS
    Postboks 1099
    1009 København K
    Att: Retur/ombytning

     

    GLS - Ønsker du at returnere med GLS kan du bruge adressen på det retur skema du modtog per mail sammen med din ordre bekræftelse.

    Du kan også downloade det her:    https://www.chanti.dk/docAdds/returskema-1-1.pdf

     

    Det er ikke muligt at aflevere smykker personligt, da vi ingen butik har.

    Pak varerne forsvarligt ind, så vi modtager den i uskadt tilstand. Det er dit ansvar, at pakken kommer retur til CHANTI. Vi råder til at sende med trackingnummer, hvis varen har en høj værdi. 

    Du vil modtage en e-mail fra CHANTI, når din reklamtion er modtaget.

  • Refundering

    Dankort/VISA:
    CHANTI refunderer til det kort, du har brugt ved købet og anmoder PBS om refundering inden for 7 arbejdsdage.

    MasterCard eller andet kreditkort:
    CHANTI refunderer til det kort, du har brugt ved købet. Du skal være opmærksom på, at der KAN gå op til 28 bankdage, før du kan se refunderingen på kontoen.
    Ønsker du flere informationer om dette, skal du kontakte din bank eller gennemlæse den aftale, du underskrev, da du oprettede kreditkortet.

    Paypal:
    CHANTI refunderer igennem Paypal direkte tilbage det kort, du har brugt ved købet.

    Mobilepay
    CHANTI refunderer direkte tilbage det kort, du har brugt ved købet.

    Netbank eller forudbetaling:
    CHANTI overfører til dit reg.og kontonummer. Husk at oplyse dette på retur/ombytningsskemaet.

    Klarna:
    Har du ikke betalt fakturaen endnu, anulleres den i Klarna systemet.
    Har du betalt fakturaen, refunderes pengene i Klarna systemet. Du vil altså få refunderingen fra Klarna og IKKE fra CHANTI.

  • Brugte varer

    Der er ingen ombytnings/returret på brugte varer.

    Vi oplever ofte at en kunde har gået med en ring og der er tydelige ridser efter brug i bunden og overfladen, smykkerne må derfor ikke tages i brug.

    Du må gerne prøve smykkerne, men bliver de ridset, kan de ikke sælges som en ny vare og derfor kan du ikke returnere dem.

     

    Definitionen på at prøve en vare er på og HURTIGT af igen.

     

    Hvis du går med varen i længere tid, bruger du den, og det kan ses på den, kan du ikke returnere den.

    Returvarer tjekkes lige så grundigt som varer, der afsendes i nye ordrer. CHANTI kan derfor med det samme se, om varen har været brugt. 

    Har varen været brugt, og CHANTI derfor ikke kan behandle din ombytning, vil du modtage en e-mail.

  • Personlig aflevering

    Personlig aflevering/afhentning er desværre ikke muligt, da CHANTI ikke har nogen besøgsadresse.

  • Vielsesringe

  • Store størrelser

    Hvis du køber forlovelses/vielsesringe i meget store størrelser, skal du være opmærksom på, at der kan komme ekstra beregning for ekstra guld, da vores priser er beregnet ud fra str. 56 for en damering og str. 62 for en herrering. Du vil dog altid blive informeret omkring dette, inden du endeligt bestemmer dig for at købe ringene, således at du har mulighed for at annullere din bestilling.

    Har du brug for yderligere råd og vejledning? Kontakt kundeservice info@chanti.dk 

  • Returret/ombytningsret

    Der er ingen returret på specialproducerede forlovelses/vielsesringe. Dvs. de ringe som vi ikke lagerfører bliver specialproduceret efter bestilling, og ringene kan således ikke ombyttes eller returneres. De forlovelses/vielsesringe, som vi lagerfører, kan kun ombyttes eller returneres, hvis de ikke er blevet graveret. Vælger I at få ringene graveret, skal I være indforsået med, at der ikke er ombytning/returret på.

  • Gravering

    Ønsker I gravering til Jeres vielsesringe, skal denne købes seperat. Gravering, der hører til de vielsesringe I har valgt, findes under relaterede produkter. Klik på billedet og så kommer I over til den gravering, I skal købe.

    Vælg teksttype
    Vælg tekst til herreringe
    Vælg tekst til damering

    Læg herefter i indkøbskurven sammen med vielsesringene og betal det hele samlet.

    Har I sagt JA til prøvebox, behøver I ikke vælge tekst og teksttype nu. Her behøver I bare at betale graveringen, og så kan I vælge tekst og teksttype på bestillingsskemaet der følger med prøveboxen.

    Gravering til 1 ring koster 134 kr.
    Gravering til 2 ringe koster 268 kr.

    Har du brug for yderligere råd og vejledning? Kontakt kundeservice på tlf.: 77 34 52 82 eller på e-mail til info@chanti.dk

  • Navnesmykker

  • Leveringstider

    Der er leveringstider på alle navnesmykker fra CHANTI. Leveringstiden varerier mellem 1-4 uger, så det er vigtigt, du læser under produktinformation på det pågældende navnesmykke.

    CHANTI kan aldrig garantere levering til en bestemt dato, da det er ca. tider. Heller ikke når du ringer ind og spørger. Det er derfor vigtigt at du bestiller i god tid, hvis du skal bruge navnesmykket til en bestemt dato. 

    CHANTI kan ikke oplyse, hvor langt et navnesmykke er i processen. Du vil modtage en e-mail den dag, navnesmykket bliver sendt afsted til dig.

    Skulle der opstå forsinkelser eller andre problemer med din levering, så vil du modtage en e-mail fra CHANTI.

    Har du bestilt andre smykker på samme ordre, sendes alle smykkerne samlet, når navnesmykket er klart. Ønsker du, at de andre smykker skal sendes først, er det bedst, du laver 2 forskellige ordrer. Har du alligevel bestilt på samme ordre og gerne vil have sendt de andre smykker først, kan du skrive en e-mail til support@chanti.dk 
    Dog er det vigtigt, du kan acceptere, at hele beløbet vil blive hævet, selvom navnesmykket ikke er klart endnu. Dette skyldes, at CHANTI ikke kan dele en betaling op. Navnesmykket eftersendes, når det er klart.

  • Specielle tegn

    Det er forskelligt fra navnesmykke til navnesmykke, hvilke specielle tegn der kan laves. Som udgangspunkt kan der udelukkende laves bogstaver og tal. Dog kan der på nogen laves enkelte tegn, som fx. hjerter og stjerner. Dette er ofte på de navnesmykker, hvor der graveres direkte på en blank overflade.

    Du er altid velkommen til at prøve at bestillle en ordre med den tekst / tegn, du ønsker, og hvis det så ikke kan lade sig gøre, vil du modtage en e-mail fra CHANTI, hvor du vil blive bedt om at ændre teksten til noget andet.

    Har du spørgsmål om tegn til et navnesmykke, kan du sende en e-mail til info@chanti.dk

    CHANTI kan ikke producere arabiske tegn, kinesiske tegn mv.

  • Længde af navn/tekst

    Det er forskelligt fra navnesmykke til navnesmykke, hvor lang tekst der kan lade sig gøre.

    På de helt klassiske navnehalskæder kan der laves ca. 12 bogstaver. Bliver de længere, bliver de for skrøbelige og kan knække meget nemt.

    På alle andre navnesmykker er det meget forskelligt. CHANTI ønsker, at du blot prøver at bestille smykket, og hvis der så er problemer med længden af navn/tekst, vil du modtage en e-mail fra CHANTI, hvor du vil blive bedt om at ændre til kortere navn/tekst.

    Har du spørgsmål om længde af navn/tekst til et navnesmykke kan du sende en e-mail til support@chanti.dk 

  • Betaling

    Dankort, Visa, Mastercard, Diners Club, Elektron & Mobilepay: 
    Beløbet bliver reserveret den dag, du bestiller ordren. Beløbet vil først blive hævet den dag, CHANTI sender din ordre afsted.

    OBS: Ved betaling med Mastercard og Elektron, kan en betaling blive afvist efter 7 dages reservation, hvis der ikke er nok penge på kortet den dag, vi prøver at hæve den. Sker dette, vil du modtage en e-mail fra CHANTI, hvor du bliver bedt om at overføre penge til din konto. Vi sender ikke din ordre, før betalingen er gået igennem.

    Paypal & Danske netbetaling:
    Beløbet bliver hævet samme dag, du bestiller ordren.

    Forudbetaling:
    Vi aktiverer din ordre, så snart du har overført beløbet til vores konto. Derfor betales der med det samme.

    Klarna:
    Fakturaen bliver først aktiveret den dag, vi sender din ordre afsted. Derfor gælder de 14 dages betalingsfrist først fra den dag.

  • Ombytningserien

  • Ombytningsserien

    Hvilke smykke kan ombyttes?
    Du kan kun ombytte smykker fra ombytningsserierne. Ombytningen er kun gældende, når du ombytter til et dyrere smykke.
    Du kan kun købe de ombytninger, som er symboliseret ved billedet af en uindfattet brillant. Minimum ombytning for en solitaire 0,05 ct. er til 0,20 ct.
    Har du ikke købt smykket hos CHANTI - Ring på tlf. 33 12 13 00. 

    Diamantkvalitet:
    Solitairesmykker med diamantkvaliteten Wesselton/SI og Topwesselton/VS.

    Kan jeg vælge en anden model eller anden guldfarve?
    Når du ombytter, er du ikke begrænset til den model, du oprindeligt har valgt, men kan ombytte på tværs af modellerne. Du kan også bytte ringstørrelse og guldfarve.

    Hvor længe kan jeg ombytte?
    Ombytningen skal ske indenfor 2 år tællende fra ordredato. Benytter du dig af en ombytning indenfor de første 2 år, gælder de 2 år igen fra den dag, du ombyttede.

    Hvad koster det?
    Ombytningsprisen er symboliseret ved billedet af en uindfattet brillant.
    Du betaler kun den aktuelle prisdiffence mellem det nye og det gamle smykke.

    Hvordan ombytter jeg?
    Vælg den ombytning, du ønsker.
    Hvis du ønsker at ombytte en ring, skal du vælge den ønskede ringstørrelse i ringstørrelsesfeltet.
    Indtast den ønskede guldfarve - alm. guld eller hvidguld.
    Indtast ordrenummeret for det gamle smykke.
    Pak det gamle smykke godt ind, vedlæg både det gamle og det nye ordrenummer.

    Send smykket hurtigst muligt til:                     
    CHANTI                                                         
    Att: Ombytning / retur afd.
    Postboks 1099
    1009 København K

    Vi ombytter, når vi har modtaget det gamle smykke fra dig. 
    Er det nye smykke på lager, vil det blive sendt i løbet af 2-3 hverdage.
    Er det nye smykke ikke på lager, er leveringstiden 6-8 uger. 

    Har du brug for yderligere råd og vejledning? Kontakt kundeservice på tlf.: 33 12 13 00 eller på e-mail til info@chanti.dk.

  • Smykkepleje

  • Smykkepleje

    Smykker skal bruges med omtanke - så holder de længere.

    Du skal altid tage dine smykker af, når:

    - du tager tøj af og på
    - dyrker sport
    - vasker op
    - vasker hænder
    - gør rent
    - laver hårdt fysisk arbejde
    - ved køkkenarbejde
    - er i svømmehallen
    - når du går i bad
    - inden du går i seng om aftenen

    Det er også vigtigt, at dine smykker IKKE kommer i kontakt med:

    - cremer
    - sæbe
    - kemikalier
    - parfume
    - og lign.

    Sæbe og cremer kan nemlig aflejres under stenene og derved påvirke stenenes glans, indtil smykket renses på ny.

    Du slider mindre på dine smykker ved at følge ovenstående råd. Overfladebehandlingen vil også holde længere.

    Smykker indfattet med diamanter og ædelsten kan nemt få stød, uden man opdager det. Ædelsten, som f.eks. opaler og smaragder, kan nemt revne ved hårde stød og slag. Derfor er det vigtigt at tage sine smykker af ved f.eks. hårdt fysisk arbejde. Hvis indfatningen, som holder stenene, beskadiges, kan stenene mistes.

    Overfladen på forgyldte og rhodinerede smykker er ikke en varig belægning. Den vil derfor aftage med tiden, hvilket giver et karakteristisk patineret look.

    Holdbarheden af overfladen varierer alt efter den enkeltes persons PH-værdi, hvordan smykket bruges og opbevares, når det ikke er i brug.

    Medicin kan også forårsage, at overfladen på smykket slides hurtigere.

    Perler har den specielle egenskab, at de bliver smukkere, jo mere de bliver brugt. Kontakten med huden bevarer nemlig deres liv og glans.

    Hvidguldsmykker derimod skal rhodineres med jævne mellemrum, hvis man ønsker at bevare den hvide farve. Det afhænger selvfølgelig af brug og tolerance.

    Både sølv, guld og forgyldte/forsølvede materialer vil uundgåeligt blive lidt mørkere med tiden. De kan nemt pudses op igen med en special imprægneret smykkepudseklud eller blot en blød klud.

  • Rensning af smykker

    Smykker skal renses jævnligt, specielt hvis de bruges dagligt.

    Du kan med stor fordel rense dine smykker med en ultralydsrenser. Smykkerne slides ikke af rensningen og selv de mindst utilgængelige kroge i smykket frigøres for fedt og snavs.

    Ultralydsrens må IKKE bruges på oliebehandlet eller porøse ædelsten, bl.a.:

    - perler
    - opaler
    - koral
    - smaragder
    - turkis
    - tigerøjesten
    - lapis lazuli

    Har du ikke en ultralydsrenser, kan du lave din egen hjemmelavede milde sæbeopløsning og rense dine smykker:

    1. læg smykkerne i en blanding af lunkent vand og almindelig opvaskemidel - gerne natten over
    2. rens evt. smykket med en blød tandbørste
    3. skyl i koldt vand
    4. tør smykket med en klud
    5. anvend en smykkepudseklud, hvis smykkerne skal skinne igen

    Du skal huske at rense smykker med diamanter og ædelsten på bagsiden. Hvis der sidder skidt og snavs på stenenes bagside, vil glansen reduceres betydeligt. 

    Forgyldte og rhodinerede smykker har en tynd overflade af guld eller rhodinering. Overfladen slides nemt af, hvis man renser smykkerne ofte. Disse smykker skal behandles ekstra nænsomt og kun tørres af med en klud. Man må IKKE bruge pudsecreme med slibemidler i, da det kan fjerne overfladen i løbet af få pudsninger.

    Sølvsmykker kan oxidere, og syren fra sved samt visse typer af medicin og i varme perioder gøre smykkerne sorte. Rengør derfor jævnligt smykkerne og puds med en pudseklud.

    Diamanter suger fedt og snavs til sig. De skal derfor renses jævnligt, hvis lyset skal brydes optimalt i stenen.

  • Opbevaring af smykker

    Alle sølvsmykker og forgyldte smykker bør opbevares i en lille tætlukket plastpose eller i en plexiglasbeholder et tørt sted. Når både sølv og forgyldt sølv er i kontakt med luft/fugt, ilter de (bliver mørkere). Alt guldbelagt sølv anløber, da dette er en naturlig uundgåelig proces.

    Opbevar altid smykkerne adskilt fra hinanden, så de ikke ridser hinanden.

  • Betaling

  • Betalingsmuligheder

    Kreditkort:
    Dankort/VISA-Dankort  
    MasterCard  
    VISA  
    VISA Electron  
    Diners Club

    CHANTI anvender DIBS som betalingsgateway til Dankort og kreditkort. DIBS er SSL-kryptereret og godkendt af NETS.

    Netbank:
    Danske Netbetaling

    Bankoverførsel
    Reg. nr: 9385
    Kontonummer: 4575575736
    Bank: Spar Nord
     

    Andre betalingsmuligheder:
    Paypal
    Klarna - betal om 14 dage
    Mobilepay

  • Sikkerhed

    CHANTI er meget opmærksomme på fusk med kreditkort eller faktura (Klarna). Ser en ordre mistænkelig ud, tjekkes adresse og IP-adresse, og der tages kontakt til kunden for at få en dialog i gang. Dette er med til at sikre, at personen i den anden ende er oprigtig. Alle mistænkelige ordrer som ikke stemmeroverens med vores sikkerhedstjekliste annulleres. 

    Ved gennemførsel af en handel med kortbetaling vil der på betalingen være anført IP-Nr samt dato/tid. Dette gøres, så CHANTI A/S kan sikre sig som virksomhed, såfremt der skulle ske en betaling med et stjålet dankort.

    Skulle det ske, at der er købt hos www.chanti.dk med dit kort, som du ikke kender til, skal du altid indgive en indsigelse til din bank. 

  • Betalingsgateway

    CHANTI anvender DIBS som betalingsgateway til Dankort og kreditkort. DIBS er SSL-kryptereret og godkendt af PBS.

  • Klarna - Fakturabetaling

    Klarna faktura – betal først 14 dage efter modtagelse af din ordre.

    - Få altid dine varer inden du betaler
    - Altid 14 dages betalingstid
    - Du behøver aldrig udlevere kortoplysninger
    - Download dine fakturaer fra klarna.dk
    - Mulighed for delbetaling, kontakt Klarna for nærmere information

    Benyttes Klarna som betaling hos www.chanti.dk, koster det et KLARNA gebyr på 25 kr. Dette gebyr opkræves af KLARNA, også selv om du returnerer hele din ordre.

    Ønskes mere information bedes du kontakte Klarna kundeservice.

Close